خط لوله صادرات نفت عراق از طریق ترکیه منفجر شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، یک مقام رسمی ترکیه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد شورشیان پ ک ک عامل اصلی انفجار این خط لوله به شمار می روند و این برای دومین بار در دو هفته اخیر است که خط لوله انتقال نفت عراق به ترکیه منفجر می شود .

بر اساس این گزارش ، این انفجار اواخر روز یکشنبه در نزدیکی شهر مدیات در جنوب شرق ترکیه به وقوع پیوسته است و خط لوله انتقال نفت کرکوک به ترکیه در شمال عراق را هدف قرار داده است . این خط لوله نفت عراق را از منطقه کرکوک به بندر جیهان در دریای مدیترانه منتقل می کند .

مقامهای رسمی ترکیه افزودند گر چه خط لوله دیگری که به موازات این خط لوله بوده آسیبی ندیده است ولی مقامهای ترکیه جلوی فعالیت این خط لوله را نیز گرفته اند . این دو خط لوله هر سال 25 میلیون تن نفت خام را منتقل می کند .

در حالی که مقامهای ترکیه علت اصلی این انفجار را حمله تروریستی اعلام کرده اند ولی هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است . شبکه دولتی ترکیه موسوم به تی آر تی نیز شورشیان پ ک ک را عامل اصلی این انفجار اعلام کرده است و یک وبسایت نزدیک به شورشیان کردستان ترکیه نیز اعلام کرد شورشیان کردستان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته اند . این خط لوله 20 جولای 2012 میلادی نیز منفجر شده بود .





:: برچسب‌ها: آسیا , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 1373
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: